مدتی قبل با یکی از دوستان از هر دری صحبت میکردیم که کم کم بحث کشیده شد به نور و محمودآباد و مشکلات این شهرستان ها. این رفیق ما شدیدا از آقای ناطق طرفداری میکرد و معتقد بود کارهای زیادی کرده و بهتر از ایشون حتی در تصورش هم نمیگنجید!!

اما چیزی که باعث شد من این مطالب رو بنویسم استدلال هاییست که رفیق ما و امثال رفیق ما برای حرفهاشون میارن. به این به اصطلاح دلایل توجه کنید :

میگن آقای ناطق شخصیت کشوری و حتی بین المللی و فراملی هستند(و اشاره میکرد به عکس آقای ناطق با فیدل کاسترو)

میگن آقای ناطق شهر ما رو در سراسر کشور معروف کردن(البته دلیلشون فقط هفت دوره نمایندگی آقای ناطقه نه امکانات و...)

میگن آقای ناطق اگه این دوره هم رای بیاره اسمش تو کتاب رکوردهای گینس ثبت میشه

میگن آقای ناطق پرسابقه ترین نماینده مجلس هستن

و دلایلی مثل اینها

واقعا برای من خیلی غم انگیز و دردناک بود که این دلایل رو از دهن یک جوان بشنوم چون یک جوان مظهر شور ، نشاط ، امید به آینده ، ایده آل نگری و ایده آل خواهی ، آینده نگری ، قانع نبودن به وضع موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب ، حقیقت طلبی و کار و تلاشه. حالا چی شده و چه بر سر این جوان اومده که با چنین استدلال هایی به این وضع نامطلوب راضی شده؟ چه شده که انتظارات این جوان اینقدر پیس پا افتاده شده ؟ چه شده که سطح فکر این جوان اینقدر پایین نگهداشته شده و اینقدر سطحی و مبتذل شده؟

به نظر من بزرگترین خطری که ما جوانها رو تهدید میکنه همین سطحی نگری و قناعت به حداقل هاست. بر فرض آقای ناطق یک شخصیت به قول رفیق ما ملی و حتی فراملی باشه آیا این گرهی از مشکلات مردم محروم منطقه نور و محمودآباد باز میکنه؟آیا تا به حال باز کرده؟ اصلا مگه شخصیت ملی یا فراملی بودن فی نفسه یک حسن محسوب میشه؟ قصد بی ادبی و مقایسه ندارم اما خیلی از جنایتکاران مثل چنگیز یا اوباما و نتانیاهوی آدمکش هم شخصیت بین المللی هستن آیا این دلیل بر خوب بودن آنهاست؟ ابدا.

اگه آقای ناطق شهر مارو در کشور مشهور کرده نتیجه و فایده عملی اون برای مردم چی بوده؟ اگه فقط دنبال مشهور شدن شهرمون هستیم پس این دوره یه بازیگر یا فوتبالیست رو انتخاب میکنیم اینطوری شهرتمون صد برابر حالا میشه!

گیریم آقای ناطق این دوره هم رای آوورد و اسمش رفت تو کتاب گینس. آخرش که چی؟ چه مشکلی از مشکلات من و توی جوون حل میشه؟ مثلا مشکل اشتغال ما حل میشه؟

اصلا به نظر من این حرف بزرگترین توهینی است که آقای ناطق میتونه به مردم بکنه و متاسفانه کرده. این توهین به شعور مردمه. مردم رای بدن که تو اسمت تو کتاب گینس بره؟ میگن آقای ناطق آشناترین فرد به مسایل و مشکلات مردم منطقه هست اما اتفاقا این حرف آقای ناطق نشون میده ایشون هیچ شناختی از مردم و مشکلاتشون ندارن. این حرف که به من رای بدبد تا اسمم تو گینس بره فقط میتونه از زبان یک آدم مرفه بی درد بیان بشه کسی که به قول معروف نفسش از جای گرم در میاد.

میگن آقای ناطق سابقه شون در مجلس زیاده و با قوانین و مصوبات آشنایی زیادی دارن و تجربه زیادی در قانون گذاری دارن و تا کس دیگه ای بخواد راه و چاه رو یاد بگیره دیر میشه. اگر اینطور بود از اولین دوره مجلس تا الان نماینده ها نباید عوض میشدن . اصلا اگه این حرف درست باشه برگزاری انتخابات یک امر بیهوده و عبثی خواهد بود.اصلاتر! اگه اینطوریه پس ما چرا انقلاب کردیم. خوب شاه ملعون سی و چند سال شاه مملکت بود (سابقه اش از آقای ناطق هم بیشتر بود!!) و لابد به درد مردم آشناتر و امام خمینی نباید انقلاب میکرد. آیا اینطوریه؟ قطعا نه.

یک نکته دیگه که معمولا ایجور افراد کاملا اتفاقی!! به صورت چراغ خاموش ازش عبور میکنن عملکرد آقای ناطق در مجلسو در امر خطیر قانون گذاری است. آیا به کسی که در طول حدود سی سال نمایندگی فقط سه چهار تا نطق داشته و هیچ طرح مهمی هم پیشنهاد نداده و در هیچ رای گیری به عنوان مخالف یا حتی موافق صحبت نکرده میشه گفت با تجربه؟

واقعیت اینه که آقای ناطق یکی از بی تفاوت ترین نماینده ها نسبت به امر قانون گذاری بوده و هست. همه نماینده ها هرچند وقت یکبار نطق پیش از دستور دارن یا درباره طرح ها و لوایح پیشنهادی اظهار نظر میکنن اما آقای ناطق بجز چند مورد معدود هیچ حرکتی در راستای قانون گذاری از خودشون بروز ندادن حالا چطور میشه مدعی بود که ایشون پر سابقه ترین نماینده و آشناترین فرد به مسایل و چم و خم قانون گذاری هستن؟ تمام هم و غم ایشون در سالهای اخیر بودن در ترکیب هیأت رییسه آنهم فقط و فقط و فقط در سمت کارپردازی مجلس بوده که ...

بگذریم... بیاید با کمک هم افق دیدمون رو بالا ببریو و فقط جلو پامون رو نبینیم. بیایید به حداقل ها قانع نباشیم بیایید به کمک هم نسیم تازگی و تغییرات مثبت رو به نور و محمودآباد بوزانیم. بیایید به کمک همدیگه هوای تازه ای رو در منطقه به جریان بندازیم

یا علی